Szukaj na stronie

Logowanie



Podziel się!



Najbliższe spotkanie:

Brak wydarzeń
Koło Naukowe TILOG
Wycieczka do Centralnej Sortowni DPD w Strykowie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Wojdyła   
wtorek, 14 kwietnia 2015 07:56

Jedną z nagród za zajecie 1 miejsca w ogólnopolskim konkursie „ Wykołuj optymalne rozwiązanie” zorganizowanym przez firmę DPD Polska, była wycieczka do Centralnej Sortowni w Strykowie. Dzięki uprzejmości Pani Małgorzaty Maj, 26 marca br. w grupie 9 osobowej wybraliśmy się na szkolenie.

Centralna Sortowania została otworzona w 2012 roku w Strykowie, gdyż jest to strategiczny punkt pod względem lokalizacji. Mieści się na 9ha, w tym magazyn o powierzchni 2.5 tys m^2. Wyposażony w 44 stanowiska rozła-dunkowe i 76 załadunkowych. Jest to bardzo duży obiekt logistyczny jak na standardy polskie. Dodatkowym atutem, a tak naprawdę sercem centralnej sortowni są 2 sortery główne o wydajności 17,5 tys. paczek na godzinę oraz sorter dla małych paczek i kopert o wydajności 8 tys. paczek na godzinę.

Poprawiony: czwartek, 16 kwietnia 2015 21:55
Więcej…
 
Student Maritime Conference 22-24.03.2015 Gdynia – Karlskrona PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Kułaga   
poniedziałek, 13 kwietnia 2015 22:06

Sobota 21.03.2015 godzina 14.05, pięcioro przedstawicieli TiLOGu wyruszyło ze słonecznego Krakowa na Student Maritime Conference w Gdyni organizowanej przez Koło Naukowe TranslogAkademii Morskiej. Po niespełna 6 godzinach wysiedliśmy na stacji Gdynia Główna. Miasto przywitało nas niestety dość nieprzyjemną aurą  (niska temperatura i opady deszczu). 
Nocleg organizatorzy zapewnili nam w Domu Studenckim razem z kilkudziesięcioma  innymi uczestnikami konferencji z całego kraju.

Niedziela - to pierwszy dzień konferencji. Mimo bardzo niskiej prognozowanej temperatury, tego dnia Gdynia zaskoczyła nas piękną słoneczną pogodą. Oficjalnie  zaczęto rejestracją od godziny 8.30. Następnie rozpoczęcie i czas na prelekcje najlepszych prac. Wśród finalistów  była również prezentacja reprezentanta  TiLOGu Konrada Chwastek, której temat to: "Wpływ zaawansowanego systemu informacji podróżnych na parametry ruchu pojazdów logistycznych w wybranym obszarze krakowskiej sieci ulicznej". Praca ta bardzo zaciekawiła kapitułę oceniającą i wywołała długą dyskusję oraz falę  pytań do naszego prelegenta. Jury doceniło pracę Konrada nagradzając go drugim miejscem na podium. Gratulację! Tak minęła część merytoryczna konferencji. Wieczorem o godzinie 18.30 wszyscy obowiązkowo stawiliśmy się na zbiórkę, skąd wynajęte autobusy przetransportowały nas do portu BCT. Z terminala wypływaliśmy w rejs promem Stena Line na trasie Gdynia – Karlskrona. Odbicie od kei nastąpiło o godzinie 21.00. Po zakwaterowaniu się w naszych małych czteroosobowych kajutach, mimo naprawdę niskiej temperatury, nie mogło nas zabraknąć na górnym pokładzie gdzie obserwowaliśmy oddalanie się od lądu. Dla większości z nas był to pierwszy, tego typu, rejs przez Bałtyk i przeżycie nie do opisania. Gdy już zmarzliśmy na pokładzie, wróciliśmy do środka gdzie czekały na nas dalsze atrakcje przygotowane przez organizatorów. Przebywaliśmy głównie na pokładach 9 i 10. Czas na promie to czas zabawy i integracji międzyuczelnianej.

Poprawiony: czwartek, 16 kwietnia 2015 21:56
Więcej…
 
Morskie opowieści z TiLOG 25-28.02.2015 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Kułaga, Aneta Wojdyła   
poniedziałek, 16 marca 2015 21:53

 

Po pracowitym semestrze i  zdanych egzaminach przyszedł czas na  odpoczynek.  20 członków KNL TiLOG pod koniec lutego aktywnie odpoczywało kilkaset kilometrów od codzienności Krakowa.  25 lutego br. o godzinie 20.33 wyruszyliśmy ze stacji Kraków Główny (nie czym innym jak  EIP) do stacji Warszawa Zachodnia, gdzie mieliśmy przesiadkę na standardowy pociąg TLK, który dowiózł nas do celu naszej podróży. Po 6 godzinach dojechaliśmy  do stacji Gdynia Główna .  Stamtąd sprawnie przedostaliśmy się do Schroniska Młodzieżowego, w którym nocowaliśmy.

Poprawiony: poniedziałek, 04 maja 2015 15:31
Więcej…
 
Wymiana między kołami PART 2 – wizyta LoGIStic w Krk 8-10 marca 2015 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Kułaga   
wtorek, 24 marca 2015 22:53

 

Czworo członków Studenckiego Koła Naukowego LoGIStic z Akademii Morskiej, przybyli do Krakowa już  w niedzielę 8 marca koło 11.00. Była to  wizyta w ramach wymiany między Kołami. Po zakwaterowaniu w hotelu ruszyliśmy zwiedzać miasto. Jako, że niektórzy z tej małej grupy nigdy nie byli w Krakowie postanowiliśmy zabrać ich najpierw  na Krakowski Rynek Główny a następnie do Zamku Królewskiego na Wawelu. Przechadzaliśmy się po Reprezentacyjnych Komnatach Królewskich – takich jak: Salon wielkorządcy, Sala Senatorska, Sala pod Orłem, Kaplica Królewska, Sala pod Ptakami, Sala Pod Planetami, Sala Poselska czy Salę Turniejowa. Ponad to zobaczyliśmy stałą wystawę Wawel Zaginiony. Dodatkową atrakcją był wstęp na  wystawę czasową  "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci (obraz gości w Zamku Królewskim na Wawel od 12 maja 2012 r.).  Oczywiście odwiedziliśmy również Smoka Wawelskiego. Pogoda tego dnia była piękna i słoneczna, dlatego resztę dnia spędziliśmy na zewnątrz. Po kilkudziesięciominutowym spacerze Bulwarami Wiślanymi a następnie alejami Jerzego Waszyngtona, wdrapaliśmy się na Kopiec Kościuszki, z którego rozciąga się widok na całą panoramę Krakowa (obecnie na terenie Krakowa znajduje się pięć kopców). Zanim  się obejrzeliśmy, nastał zmierzch. W drodze  powrotnej z kopca trafiliśmy na słynne zapiekanki u Endziora na Kazimierzu. Analogicznie do wyjazdu nad morze, wieczór spędziliśmy w lubianej przez studentów  pub-kawiarni Domówka w centrum dzielnicy Kazimierz. Poniedziałek 10 marca zaczęliśmy od zwiedzania fabryki Phillip Morris International Sp. z o.o., która  jest wiodącym producentem wyrobów tytoniowych w kraju, wytwarzającym trzy (Marlboro, L&M, Red & White) z dziesięciu najlepiej sprzedających się marek papierosów na polskim rynku tytoniowym.  Oprowadzono nas po całej produkcji - począwszy od strefy przyjęć całych liści od plantatorów  z Polski jak i z zagranicy - po gotowe do wysyłki spaletyzowane pudła z pakietami papierosów. Maszyny, narzędzia, metody składowania, metody sterowania produkcją czy  narzędzia Lean Manufacturing usprawniające organizację logistyki wewnętrznej (kanban, supermarket) – wszystko to mieliśmy dokładnie przedstawione i pokazane. Studenci z Akademii Morskiej byli zachwyceni automatyzacją i sprawnością działania firmy. Pogoda w kolejny dzień również nam dopisywała, więc resztę dnia spędziliśmy na spacerach po mieście. Dotarliśmy również na następny z pięciu Krakowskich kopców – na Kopiec Kraka.

Poprawiony: środa, 25 marca 2015 06:33
Więcej…
 
Call for Trainees PDF Drukuj Email
Wpisany przez Paweł Wykurz   
niedziela, 11 stycznia 2015 14:03

Call for Trainees

Equity in transportation: theory, methods and practices

TEA time in Thessaloniki’ Training school

4-7 May 2015 in Thessaloniki, Greece

The European Union has set the ambitious goal that all European citizens should be connected to high-quality public and private transport infrastructure (EC, 2010). Achieving this goal will require a fundamentally different approach to transport planning and policy. In order to measure progress towards this goal, it will be necessary to explicitly address equity considerations in transport decision-making. Therefore, equity inclusion in transport policy and planning remains one of the biggest challenges in Europe.

Addressing equity in transportation: TEA COST Action

This challenge is addressed in the ongoing COST Action „Transport Equity Analysis‟ („TEA‟). The TEA Action brings together researchers from various backgrounds to develop understanding on how to address equity issues in transportation policy making. In the first TEA COST Action workshop (Technion, Haifa, December 2013) we defined a framework for unpacking transport disadvantage and social inequalities factors. The framework locates transport equity in the context of access to key life chance opportunities, such as employment, education, healthcare and social interaction. There are two aspects to this relationship: 1) to what extend transportation contributes to inequalities; and 2) how can equity and social inclusion perspectives help to explain differences in people‟s travel behaviours? This requires the development of alternative measures of equity in transport, including „accessibility and capability-based‟ measures.

Poprawiony: niedziela, 11 stycznia 2015 14:11
Więcej…
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 2 z 15