Szukaj na stronie

Logistyka wokół nas 26 – 28.03.2015 Poznań PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Dziki
środa, 27 maja 2015 22:03

Środa, godz 21: 37 - grupa studentów z naszego koła wyruszyła pociągiem z Krakowa na konferencję „Logistyka wokół nas 2015” zorganizowaną przez Studenckie Koło Naukowe Logistyki AElogic, działające przy Katedrze Logistyki Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Po równie długiej, jak i przyjemnej podróży pociągiem „Przemyślanin” udaliśmy się do hostelu w celu zakwaterowania i odświeżenia się, po czym, wyruszyliśmy na Uniwersytet Ekonomiczny, gdzie nastąpiło oficjalne rozpoczęcie konferencji.

Wykłady były podzielone na trzy bloki, które swoją tematyką obejmowały wykorzystanie systemów informatycznych w logistyce. Po oficjalnym powitaniu i otwarciu konferencji przez prof. dr hab. Elżbietę Gołembską, został rozpoczęty pierwszy blok wykładowy przez prof. Macieja Szymczaka na temat wykorzystania smartfonów w łańcuchu dostaw. Po nim Piotr Kulesz i dr Marcin Jurczak z firmy PSI mówili o wyzwaniach współczesnej logistyki na przykładzie projektów PSI, następnie Maciej Sobek opowiadał o firmie DB Schenker. Tuż przed pierwszą przerwą mgr Michał Marciniak przedstawił systemy informatyczne dla logistyki w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Drugi blok wykładowy przejęli studenci kół naukowych. Spośród wszystkich referatów wysłanych na konkurs zostało wybrane kilka, które były zaprezentowane. Po referacie uczestnicy konferencji mogli zadawać pytania, a udzielane odpowiedzi były ocenianie przez jury.  Konkurs wygrały przedstawicielki Koła Naukowego Logistyka z Politechniki Poznańskiej ze swoją prezentacją „Możliwości nowo-czesnych systemów informatycznych stosowanych w logistyce na przykładzie systemu IFOS-ERP”. Koledzy z naszego koła - Jan Aleksandrowicz i Michał Nowak zajęli trzecie miejsce z referatem pt: „Nowoczesne narzędzia optymalizacyjne w logistyce” – gratulujemy!

W ostatnim bloku Pani Martyna Zdziarska przedstawiała prezentację na temat Track & Trace w globalnych łańcuchach dostaw- platforma T-traco. Kolejna prelekcja o te-macie „Determinant działania centralnego systemu wyważania statków powietrznych” została wygłoszona przez Macieja Klóskowskiego z firmy  Welcome Airport Services. Następnie wystąpił dr Batuhan Kocaoğlu Okan z University Istanbul wygłaszając prezentację na temat „New trends in enterprise logistic software”. Jako ostatni, ale nie mniej ciekawie opowiadał Pan Mariusz Jagła z firmy Grześkowiak o wsparciu informatycznym w logistyce wewnętrznej w produkcji żywności – czyli od surowca do surówki. Po uroczystym zakończeniu dnia wykładowego i fotograficznym upamiętnieniu wydarzenia, udaliśmy się na obiad. Po krótkim odpoczynku w hostelu ruszyliśmy na imprezę integracyjną.

Drugiego dnia konferencji mieliśmy okazję odwiedzić m. in. zajezdnię przy ulicy Folwarcznej potocznie nazywaną zajezdnią na Franowie. Jest to najmowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce. Podczas zwiedzania ogromnych i nowoczesnych hal zapoznaliśmy się z procesem codziennego utrzymania, a także naprawy powypadkowej tramwajów i renowacji zabytkowych pojazdów. Po wyśmienitym obiedzie zapewnionym przez organizatorów w uczelnianej stołó-wce i niedługim, odpoczynku, udaliśmy się na grę logistyczną.  Kolejną atrakcją oka-zał się być turniej bowlingowy, w trakcie, którego walczyliśmy o Puchar Prezesa SKNL AElogic.

Dzień trzeci, a w zasadzie jego połowę, spędziliśmy na zwiedzaniu głównej części Starego Miasta.  Około godziny 16 mocno zmęczeni, ale mimo to w wyśmienitych humorach i usatysfakcjonowani aktywnymi trzema dniami konferencji, udaliśmy się na Dworzec Główny.