Szukaj na stronie

Wpisany przez Karol Kubas
niedziela, 10 kwietnia 2011 00:00

Student Maritime Conference 2011

W dniach 27 i 28 kwietnia odbyła się już trzecia konferencja zorganizowana przez Koło Naukowe Transportu i Logistyki Translog działające przy Akademii Morskiej w Gdyni. Jej tematem było: „Znaczenie regionu Morza Bałtyckiego w transporcie europejskim”.

Tym razem do Gdyni pojechało sześcioro członków naszego KNL TiLog: Ania, Bartek, Dawid, Sebastian, Michał i Karol. Z Krakowa mieliśmy wyjechać po godzinie 18. Niestety, pociąg spóźniał się, a gdy przyjechał na dworzec okazał się przepełniony. Dzięki Ani, która zarezerwowała nam miejsca siedzące, mogliśmy komfortowo podróżować. Niestety, pociąg wyjechał z Krakowa już z ponad godzinnym opóźnieniem, więc zastanawialiśmy się, czy pociąg do Gdyni, będzie czekał na nas w Warszawie. Na szczęście wszystko się udało i po wyczerpującej podróży dotarliśmy do Trójmiasta.

Po zostawieniu bagaży na terenie Akademii Morskiej, udaliśmy się na sopockie molo, by „spotkać się z Bałtykiem”. Orzeźwieni morską bryzą wróciliśmy do Gdyni. Pozytywnie zaskoczyła nas dobrze funkcjonująca Szybka Kolej Miejska. Jedynym problemem był niedostępny kasownik. W auli Akademii Morskiej o godzinie 11 rozpoczęła się konferencja. Od początku panelu wygłoszono bardzo interesujące prezentacje na temat typów statków oraz przewozów feederowych. W pierwszym dniu konferencji swoją prezentację miał również Karol. Opowiadał o planach i szansach rozwoju planowanego Pomorskiego Centrum Logistycznego. Choć początkowo był stremowany, z każdym kolejnym slajdem co raz ciekawiej prezentował swój temat. Wiary w siebie dodały mu gromkie brawa od publiczności. O godzinie 19 zmęczeni całym dniem i podróżą, ale bardzo zadowoleni, udaliśmy się do Portu Gdynia na rejs promem do Karlskrony.

Już z promu obejrzeliśmy załadunek poprzez podwójną rampę ro-ro pojazdów ciężarowych, zaś członkowie Translogu opowiadali nam o pracy terminalu kontenerowego BCT oraz o poszczególnych częściach portu. O godzinie 22 udaliśmy się na imprezę integracyjną, gdzie w rytmie muzyki i kołyszących nas fal bawiliśmy się do późnych godzin.

Rano zjedliśmy fantastyczne śniadanie zaserwowane nam na promie i w dobrych nastrojach rozpoczęliśmy wysłuchiwanie kolejnych prezentacji na temat transportu wodnego. O godzinie 19,30 wpłynęliśmy do portu w Gdyni. Tutaj nasza grupa się rozdzieliła. Cześć z nas pojechała do Krakowa, a pozostałe osoby zanocowały w gościnnym akademiku Akademii Morskiej, by gruntownie zwiedzić Trójmiasto. Z najbliższej możliwej odległości udało nam się obejrzeć terminal DCT Gdańsk, o którym mówił Karol oraz kliku innych prelegentów. Pełni wrażeń i nowych informacji o logistyce morskiej udaliśmy się w powrotną podróż do Krakowa. Dla niektórych trwała ona ponad 20 godzin.