Szukaj na stronie

V Sympozjum Logistyczno – Transportowe „Sea Point 2011” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Karol Kubas
niedziela, 18 grudnia 2011 13:17

3 i 4 listopada członkowie KNL TILOG byli gośćmi na konferencji w Akademii Morskiej w Szczecinie. Na północ Polski udaliśmy się w sześcioosobowym składzie: Malwina, Konrad, Jacek, Karol, Grzesiek i Paweł. Po długiej, całonocnej i trudnej podróży punktualnie o 6 rano dotarliśmy na miejsce. Po krótkiej drzemce w hostelu Cuma udaliśmy się na uczelnię, gdzie miała odbyć się konferencja. Mimo problemów z zakupem biletów w komunikacji miejskiej, dostaliśmy się bezproblemowo, chociaż Karol pomylił budynki Akademii Morskiej z gmachem Muzeum Narodowego.

Konferencja była podzielona na dwa panele: „Czynnik ludzki w logistyce i transporcie” oraz „Technologia transportu”. Malwina oraz Karol przedstawili swoją prezentację na temat „Norm emisji spalin oraz ich wpływu na branżę TSL”. Słuchaczy mocno zainteresowało przedstawienie nowoczesnej ciężarówki hybrydowej, czyli: Mercedesa – Benza BlueTec Hybrid. Już w kuluarach wywiązała się dyskusja na temat nowych środków transportu. W trakcie pozostałych wystąpień najczęściej przewijał się temat drogowego transportu ponadgabarytowego (aż 3 prezentacje).

Po wysłuchaniu prezentacji udaliśmy się na obiad, a następnie na zwiedzanie największego cywilnego bunkra w Polsce pod dworcem PKP w Szczecinie. Powstał on przed drugą wojną światową i mógł ochronić kilka tysięcy osób. Poruszając się trasą z przewodnikiem wysłuchaliśmy historii Szczecina oraz  jego losów podczas wojny, które mocno wpłynęły na jego aktualny wygląd. Wieczór spędziliśmy w klubie na imprezie integracyjnej. Ze względu na dużą mgłę mieliśmy drobne kłopoty z powrotem do noclegowni, ale wszyscy cali i zdrowi położyli się spać.

Drugi dzień zapowiadał się mniej intensywnie. Z hostelu Cuma zostaliśmy zabrani miejskim autobusem Solaris Urbino 12 pod uczelnię i tam po wysłuchaniu kilku prezentacji i zjedzeniu obiadu uczestnicy rozjechali się do domów. Połowa z naszej grupy została w Szczecinie i następnego dnia udała się na całodzienne zwiedzanie Berlina. Cali i zadowoleni wróciliśmy w końcu do Krakowa.