Szukaj na stronie

Logowanie



Podziel się!



Poznań Motor Show 2013 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Paweł Wykurz   
niedziela, 14 kwietnia 2013 16:55

 

Największe targi motoryzacyjne w Polsce a jednocześnie i w Europie Środkowo-Wschodniej co rok odbywają się w Poznaniu. Wśród blisko 86 tysięcy zwiedzających tegoroczną edycję byli także przedstawiciele Tilogu. Pierwszy dzień Targów Poznań Motor Show zarezerwowany był wyłącznie dla przedstawicieli klientów flotowych oraz klientów VIP. My zaś pojawiliśmy się tam w piątek 5 kwietnia na dniu dostępnym ogólnie.

W centrum targowym Międzynarodowe Targi Poznańskie znajduje się kilkanaście hal wystawowych, z których większość zaadaptowana była na potrzeby Motor Show. Wystawiało się kilkudziesięciu importerów samochodów, motocykli i innych pojazdów silnikowych, a także firmy produkujące kampery czy zabudowy specjalne.

 

Nasze pierwsze wrażenia zostały skupione na pawilonie przygotowanym przez Skoda Polska. W nim to znajdowała się wystawa zatytułowana ‘Amazing Parts’ promująca nową Skodę Octavię. Na żywo, młodzi projektanci i inżynierowie budowali, z rozebranej na części pierwsze Octavii, tzw. formy użytkowe. Był o między innymi fotel wykonany z kół i elementów zawieszenia czy wylęgarnia
dla kurcząt z pokrywy bagażnika. Projekt ten był o tyle ciekawy, że samochód naprawdę leżał w elementach i można było dokładnie przyjrzeć się każdej części z osobna, co dla zwykłego pasjonata motoryzacji raczej możliwe nie jest. Dodatkowo można było zasiąść w dwóch egzemplarzach (kompletnych) czeskiego kompaktu. Wrażenie na nas zrobiła przestronność wnętrza i naprawdę obszerny bagażnik (590l).

 

W drugiej hali znalazły się obiekty latające – samoloty, szybowce, lotnie i helikoptery, a także kilka samochodów zabytkowych, jak choćby Mustang z roku 1964, Chevrolet Camaro z podobnego okresu czy poczciwy, odrestaurowany Polonez ‘borewicz’.

Następnie udaliśmy się do hali, w której prezentowane były tylko zabytkowe eksponaty samochodów z całego świata. Wystawcą był jeden z motoryzacyjnych portali ogłoszeniowych, co tylko dowodzi,
że chętni do odrestaurowania samochodów zawsze mogą znaleźć coś w Internecie. Były to min. Warszawy, klasyki spod znaku gwiazdy – Mercedes-Benz, angielskie Austin Cobra czy Mini, a także bardzo rzadko spotykane modele Fiata i Volvo. Ciekawym obiektem był zabytkowy ciągnik marki Lanz Buldog.

Na targach prezentowało się także kilkanaście klubów zrzeszających fanatyków danych marek
czy konkretnych modeli. Jednym z nich był FordClubPolska, na stoisku którego zaprezentowane były: Mondeo w limitowanej wersji, tuningowany Escort, przyczepa-grill stworzona z przedniej części Mondeo Mk3 oraz srebrny Ford Sierra na żółtych tablicach (od jednego ze znajomych działaczy w tym klubie wiem, że kosztował on ok. 800 złotych i został sprowadzony z Niemiec) – taki Youngtimer wygląda rewelacyjnie!

Główną atrakcją była hala wystawowa prezentująca wszystkie premierowe modele. Nie sposób wszystkich wymienić, ale znalazły się min. francuski Aixam, Ford, Fiat, Kia, Peugeot, Citroen, Mercedes, Volvo czy Toyota. Do większości samochodów można było wsiąść i poczuć się
jak posiadacz najnowszego modelu. Warto dodać, że nie wszystkie prezentowane modele
są już dostępne w salonach. Naszą uwagę przykuły najbardziej: Fiat 500L (jak się udało projektantom zapewnić tyle miejsca w tak niewielkim samochodzie, tego nie wiem, jedno jest pewne – siedzi się wygodnie i wysoko), Ford Turneo Custom (ciekawa adaptacja wnętrza) oraz… Panie Hostessy.

W kolejnej hali znajdowały się modele przygotowane do rajdów samochodowych (min VW Golf GTI), samochody Straży Pożarnej (specjalne zabudowy na Scanii oraz dźwig Liebherra), GOPR (Mercedes-Benz GLK 4Matic) i policji (Alfa Romeo 159 i Mitsubishi L200).

Ostatnim punktem programu Poznań Motor Show była Grupy Volkswagena. Wystawiona w niej była większość modeli niemieckiego producenta (najnowszy Golf, Passat, Up!, The Beetle, Polo) także
w wersji R i R-Line. Ciekawostką były edycje specjalne VW Caddy (produkowanego przecież
tylko i wyłącznie w Poznaniu) – kampingowy Tramper, limuzyna oraz Pick-Up (w wersji z silnikiem V6). Pojawiły się także Audi (min. A7 Sportback, nowe SQ5). Osobną część zajęły modele Skody: Rapid, Octavia, Fabia (w wersji Scout i Monte Carlo) oraz malutkie Citigo.

Zdjęcia do zobaczenia w galerii!

Poprawiony: czwartek, 18 kwietnia 2013 22:24