Szukaj na stronie

V Poznańskie Forum Logistyczne PDF Drukuj Email
Wpisany przez Jan Aleksandrowicz
środa, 27 maja 2015 22:07

W dniach 23-24 kwietnia 2015 roku ośmioro członków Koła Naukowego Logistyki wzięło udział w V Poznańskim Forum Logistycznym. Konferencja organizowana była przez Koło Naukowe Logistyka funkcjonujące na Politechnice Poznańskiej. Tematem przewodnim tegorocznego Forum była logistyka dystrybucji.  Konferencja oparta była o wystąpienia zaproszonych gości (specjaliści z branży TSL oraz wybitni pracownicy naukowi Politechniki Poznańskiej) i prezentację najlepszych spośród zgłoszonych referatów. Wśród prelegentów znalazł się członek naszego Koła: Jan Aleksandrowicz z referatem na temat „nowoczesnych rozwiązać w organizacji i optymalizacji sieci logistycznej”. Wygłoszone referaty stały na bardzo wysokim poziomie i związane były z rozwiązaniami realnych problemów logistycznych. Jury złożone z pracowników naukowych Politechniki Poznańskiej przyznało wyróżnienie dla Jana Aleksandrowicza w kategorii najlepszego referatu.

Poprawiony: niedziela, 14 czerwca 2015 12:15

Logistyka wokół nas 26 – 28.03.2015 Poznań PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Dziki
środa, 27 maja 2015 22:03

Środa, godz 21: 37 - grupa studentów z naszego koła wyruszyła pociągiem z Krakowa na konferencję „Logistyka wokół nas 2015” zorganizowaną przez Studenckie Koło Naukowe Logistyki AElogic, działające przy Katedrze Logistyki Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Po równie długiej, jak i przyjemnej podróży pociągiem „Przemyślanin” udaliśmy się do hostelu w celu zakwaterowania i odświeżenia się, po czym, wyruszyliśmy na Uniwersytet Ekonomiczny, gdzie nastąpiło oficjalne rozpoczęcie konferencji.

Poprawiony: czwartek, 28 maja 2015 15:57

Wycieczka do Centralnej Sortowni DPD w Strykowie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Aneta Wojdyła
wtorek, 14 kwietnia 2015 07:56

Jedną z nagród za zajecie 1 miejsca w ogólnopolskim konkursie „ Wykołuj optymalne rozwiązanie” zorganizowanym przez firmę DPD Polska, była wycieczka do Centralnej Sortowni w Strykowie. Dzięki uprzejmości Pani Małgorzaty Maj, 26 marca br. w grupie 9 osobowej wybraliśmy się na szkolenie.

Centralna Sortowania została otworzona w 2012 roku w Strykowie, gdyż jest to strategiczny punkt pod względem lokalizacji. Mieści się na 9ha, w tym magazyn o powierzchni 2.5 tys m^2. Wyposażony w 44 stanowiska rozła-dunkowe i 76 załadunkowych. Jest to bardzo duży obiekt logistyczny jak na standardy polskie. Dodatkowym atutem, a tak naprawdę sercem centralnej sortowni są 2 sortery główne o wydajności 17,5 tys. paczek na godzinę oraz sorter dla małych paczek i kopert o wydajności 8 tys. paczek na godzinę.

Poprawiony: czwartek, 16 kwietnia 2015 21:55

Student Maritime Conference 22-24.03.2015 Gdynia – Karlskrona PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Kułaga
poniedziałek, 13 kwietnia 2015 22:06

Sobota 21.03.2015 godzina 14.05, pięcioro przedstawicieli TiLOGu wyruszyło ze słonecznego Krakowa na Student Maritime Conference w Gdyni organizowanej przez Koło Naukowe TranslogAkademii Morskiej. Po niespełna 6 godzinach wysiedliśmy na stacji Gdynia Główna. Miasto przywitało nas niestety dość nieprzyjemną aurą  (niska temperatura i opady deszczu).
Nocleg organizatorzy zapewnili nam w Domu Studenckim razem z kilkudziesięcioma  innymi uczestnikami konferencji z całego kraju.

Niedziela - to pierwszy dzień konferencji. Mimo bardzo niskiej prognozowanej temperatury, tego dnia Gdynia zaskoczyła nas piękną słoneczną pogodą. Oficjalnie  zaczęto rejestracją od godziny 8.30. Następnie rozpoczęcie i czas na prelekcje najlepszych prac. Wśród finalistów  była również prezentacja reprezentanta  TiLOGu Konrada Chwastek, której temat to: "Wpływ zaawansowanego systemu informacji podróżnych na parametry ruchu pojazdów logistycznych w wybranym obszarze krakowskiej sieci ulicznej". Praca ta bardzo zaciekawiła kapitułę oceniającą i wywołała długą dyskusję oraz falę  pytań do naszego prelegenta. Jury doceniło pracę Konrada nagradzając go drugim miejscem na podium. Gratulację! Tak minęła część merytoryczna konferencji. Wieczorem o godzinie 18.30 wszyscy obowiązkowo stawiliśmy się na zbiórkę, skąd wynajęte autobusy przetransportowały nas do portu BCT. Z terminala wypływaliśmy w rejs promem Stena Line na trasie Gdynia – Karlskrona. Odbicie od kei nastąpiło o godzinie 21.00. Po zakwaterowaniu się w naszych małych czteroosobowych kajutach, mimo naprawdę niskiej temperatury, nie mogło nas zabraknąć na górnym pokładzie gdzie obserwowaliśmy oddalanie się od lądu. Dla większości z nas był to pierwszy, tego typu, rejs przez Bałtyk i przeżycie nie do opisania. Gdy już zmarzliśmy na pokładzie, wróciliśmy do środka gdzie czekały na nas dalsze atrakcje przygotowane przez organizatorów. Przebywaliśmy głównie na pokładach 9 i 10. Czas na promie to czas zabawy i integracji międzyuczelnianej.

Poprawiony: czwartek, 16 kwietnia 2015 21:56

Morskie opowieści z TiLOG 25-28.02.2015 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Kułaga, Aneta Wojdyła
poniedziałek, 16 marca 2015 21:53

Po pracowitym semestrze i  zdanych egzaminach przyszedł czas na  odpoczynek.  20 członków KNL TiLOG pod koniec lutego aktywnie odpoczywało kilkaset kilometrów od codzienności Krakowa.  25 lutego br. o godzinie 20.33 wyruszyliśmy ze stacji Kraków Główny (nie czym innym jak  EIP) do stacji Warszawa Zachodnia, gdzie mieliśmy przesiadkę na standardowy pociąg TLK, który dowiózł nas do celu naszej podróży. Po 6 godzinach dojechaliśmy  do stacji Gdynia Główna .  Stamtąd sprawnie przedostaliśmy się do Schroniska Młodzieżowego, w którym nocowaliśmy.